Ön Hazırlık
- Her öğrencinin etkinlik için yanında Microsoft Office ve photoshop programı yüklü notebook getirmesi gerekmektedir.
- Kullanacağınız tool’ları ve programları organize edin: Hangi becerileri masaya getiriyorsunuz? Ekibinizde hangi becerilere ihtiyacınız var? Mevcut ağınızdaki kimler size yardımcı olabilir?
- Arkadaşlar ve irtibat getirin: Startup Camp sosyal bir etkinliktir. Ekibinizle birlikte üç günde 54 saatten fazla birliktesinizdir. Ekibinize katılan kişilerle zaten rahat iseniz daha hızlı hareket edebilirsiniz. Ayrıca yaratıcı düşünmeyi artırmak için yeni tanıştığınız bazı insanları ekibinize mutlaka alın.
Fikir
Startup Camp’de sunacağınız fikri hafta sonu yarışması olarak değil girişime başlangıç noktası olarak düşünün. Fikrinize âşık olmayın, fikriniz üç gün boyunca değişip gelişecektir. Ekip üyelerinizden gelecek yeni fikirlere açık olmak daha iyi sonuçlara yol açacaktır. Düşünceleri orijinal planınızdan farklı olsa bile, herkesin fikrini değerlendirin. Aynı zamanda, seçici olun. Mentorlar ve takım arkadaşlarınız size yardımcı olabilir ancak kendi ön yargı ve deneyimlerinizle gelmiş olduğunuzu da unutmayın. Fikriniz için vizyonunuz hakkında herkese açık olun.
Not: Başlangıç Startup Camp tüm fikirlerin yaklaşık % 95’i web veya mobil odaklıdır. Bunun nedeni, sahip olduğunuz kısa sürede fiziksel bir üründen ziyade teknoloji ile ilgili bir fikir edinmenin daha hızlı olmasıdır.
Takım
Ekibiniz Startup Camp’de başarınızı belirleyecek önemli faktörlerden biridir. Cuma günü geldiğiniz andan itibaren ağ ayarlarınızı açın, insanlarla tanışın. Takımınız kurulduğunda ekibiniz aşağıdaki alanlara odaklanmalıdır:
Müşterilere konuşma, geri bildirim alma, anket gönderme ve sosyal medya işleme konularına odaklanın. Bu, sizi diğerlerinden ayırır.
*E-postalar ve telefon görüşmeleri için bir takım üyesini belirleyin. Bu kişi müşterilerle ve işinizle ilgili kişilerle görüşmeler yapmak, feedback toplamak ile ilgilensin.
Ticari gurunuzu tanımlayın. Bir işletmenin temel unsurları aracılığıyla fikri nasıl değerlendireceğinizin, tedarik edeceğinizin ve elde edebileceğinizin mantığını açıklama üzerinde çalışın. Amaç, hedef pazar, stratejiler vs. dâhil edin. İş modeli tuvalinin birden fazla sürümünü hazırlayın.Hedef pazarınızı daraltmayı düşünün.
Ekibinizde tasarım odaklı insanlar logolar, mockuplar, 3D modeller, web sitesi ve sunum teması üzerinde çalışsın. Profesyonel görünümlü içeriğe ve tasarımlara sahip olmak fikrinizi dikkat çekici hale getirir.
* Basit, ancak profesyonel logolar
* İyi tasarlanmış landing page (Bkz: launchrock.co)
* Gerekli eklentilere sahip WordPress sitesi (Google Analytics vb.)
Tasarımcılarınıza işin vizyonu hakkında bilgi verin, böylece tasarımcılar işinizle ilgisi olmayacak şeyler için ekstra zaman harcamayacaktır.
Yazılım geliştiriciler, üreticiler, prototipleme. Mühendisleriniz, ürünün veya yazılım mimarisinin fiziksel ayrıntılarını idare edecektir.
* Gerçek ürünler kodlamak yerine görsel prototipler çıkarabileceğiniz işlere odaklanın. Ürünün nasıl işleyeceği / fizibilitesinin açık bir tanımını yapın ancak detayları ayrıntısına kadar sokmayın.
- Büyük resimle ilgilenen kişi (mavi şapka), projenin işin değerleri ve vizyonuyla uyumlu olmasını sağlamak için çeşitli grupları entegre eder. Proje yöneticisi, gruplar ve roller arasındaki iletişimi sağlamaktan sorumludur. Düzenli bir planın izlendiğinden emin olun (2-3 saatlik çalışma periyodu ardından takımın aynı sayfada olmasını sağlamak için inceleme toplantıları yapabilirsiniz).
Eğer küçük bir ekibiniz varsa bazı insanlar bu alanların birkaçında çalışabilirler.
Hafta sonuna ne kadar çok zaman koyarsanız anlamlı işler yapmanız ve kazanma olasılığınız da o kadar yüksektir. Ekibinizin enerji düzeyini ölçtüğünüzden ve mümkün olduğunca fazla zaman harcadığınızdan emin olun. • Genel toplantı prosedürlerinizi oluşturun: Elimizdeki duruma bağlı olarak her 2-3 saatte bir (10-15 dakika uzunluğunda) sık görüşmeler yapmayı tercih edin. Burada, mevcut ilerlemeyi, gelecekteki yönünü, teknik ayrıntılarını, tasarımını, marka bilinci oluşturma kavramlarını, sosyal medya hesaplarını ve web sitesi / açılış sayfası / posta listelerini tartışabilirsiniz. Neyin yok edilebileceğini veya değiştirilebileceğini belirleyin. Eğer çıkmaza girerseniz pivot etmekten korkmayın. Herkesin fikrini eklemesine izin verin.
Startup Camp başlar başlamaz katılımcılarla tanışın ve gerçekten ilginizi çeken bir proje seçin. İlk gün fikrin çözmekte olduğu problemi net bir şekilde belirleme, bir çözüm hazırlama, ekip rollerini belirleme, projenin zaman çizelgelerini ve hedeflerini ayarlama üzerine çalışın.
Çalışma zamanı! Takım üyeleriniz, zamanlarının çoğunu belirlediğiniz rollerde değerlendirsinler. Takvime yapışın!
Sunuma odaklanın. Sunuma çalışın. Sunum, sunum!
Büyük Resim
Bütün hafta sonu, yaptığınız bir 5 dakikalık sunumunuzdur! Sunumu odak noktası yapın.
• Başlangıçta dinamik bir ekip edinin. Farklı geçmişe sahip insanlar arayın.
• Gruba yeni bir fikir getirmekten korkmayın. Aptalca gelse bile, yaratıcılık yaratabilir.
• Ekibi motive tutun. Her zaman ilerlemeye devam edin.
• Startup Camp’ler, demolar ve ürün prototiplerine kıyasla müşteri geliştirme ve iş modeli geçerliliği ile ilgilidir.
• “Nasıl göründüğü” > “Nasıl çalıştığı”
• Sosyal medyayı kullanın. Sosyal medya müşteri geliştirme ve iş modeli doğrulaması için birçok kişiye ulaşmanın en kolay yoludur.
Final Sunum
Jürilere ne sunduğunuz, neler yaptığınız kadar önemlidir. Sunumunuzda şunlar mutlaka olmalıdır: • Projenin sağladığı değer
• Belirlediğiniz sorunun büyüklüğü
• Çözümünüzün kalitesi
• Ekip öz geçmişi, yetenekler ve deneyim
• Çalışan bir prototip ekleyin. Kod yazmak zorunda değilsiniz.
• Ürününüzün veya hizmetinizin nasıl ve neden evrildiği hakkındaki hikâyenizi anlatın.
Ve Zaferr!
Kazanmak iyidir fakat bu hafta sonunda hem çokça yeni kişiyle tanışın hem de yeni şeyler öğrenmeye çalışın.